Zajímavé řešení hybridního provozu robotických vozíků
Obrovské množství přepravovaných součástek, složité manévrovací prostory a hybridní provoz (manuální i automatizovaný). Tak vypadala výzva pro odborníka na intralogistiku společnost STILL ČR od světové špičky v zamykacích systémech pro automobily KIEKERT CS. Jak se s ní vypořádala?
Automatizace pro nepřetržitý provoz s milionem součástek
Byla to velká výzva, která společnosti STILL ČR umožnila ukázat, co v praxi dokážou jejich automatizované tahače LTX 50, a to včetně inteligentní tažné soupravy s E-rámy. Zákazníkem je firma KIEKERT CS. Přes sklad světové špičky v zamykacích systémech automobilů společnosti KIEKERT CS projde v závodě v Přelouči až milion součástek denně a jejich provoz funguje ještě k tomu nepřetržitě. Tak obrovské množství není možné zvládat bez automatizace, proto KIEKERT CS dlouhodobě do automatizace svých provozů investuje.
„Náš výrobní závod se bohužel nemůže rozšiřovat. Potřebovali jsme tedy zefektivnit jeho fungování a rychle vyřešit automatizaci převozu materiálu a komponent mezi skladem a výrobou. Vše se navíc musí dostat na správné místo přesně v ten okamžik, kdy to tam potřebujeme. O to se nám teď starají inteligentní tažné soupravy od firmy STILL."
Petr Kuchyňa, generální ředitel, KIEKERT CS
Společnost STILL ČR navrhla a nasadila řešení, které zákazníkovi pomáhá s intralogistikou i ve velmi náročných prostorech. Zákazník zároveň potřeboval hybridní provoz (manuální i automatizovaný) v třísměnném provozu. „Na začátku jsme navrhli a připravili řešení pomocí dvou automatizovaných tahačů LTX 50, a to včetně inteligentní tažné soupravy s E-rámy. Samotnou realizaci jsme zvládli během tří měsíců,“ vypočítává Filip Šustek, specialista na automatizace STILL ČR, a dodává: „Jakékoliv automatizované pohyby vozíků jsou vždy determinovány prostory. Jde třeba o šířku skladových uliček, úhel zatáček apod. S ohledem na to, že zákazník má prostory velmi limitované, bylo pro nás řešení našeho úkolu mimořádně náročné.“
Automatizované tahače LTX 50 pomáhají efektivně zásobovat výrobu a šetří finanční prostředky
Dalším požadavkem bylo zefektivnění práce operátorů, aby se mohli věnovat jiným úkolům. Zde přišly na řadu právě automatizované tahače LTX 50, které splňují hybridní režim provozu, a tím firmě KIEKERT CS ušetřily pracovní síly. Vozíky LTX 50 jsou kompaktní a dokážou fungovat i v těch nejužších prostorách. Při použití jako součást tažné soupravy dokáže tento pokrokový elektrický tahač ve výrobních objektech naprosto přesně přemísťovat břemena o celkové hmotnosti až 5 000 kg, a navíc zvládá i delší přepravní trasy. Tímto způsobem je možné realizovat efektivní a štíhlé zásobování výroby, snížit hustotu vnitropodnikového provozu a ušetřit finanční prostředky. Pracovníci obsluhy si chválí jedinečný volant STILL Easy Drive s integrovaným displejem. Jeho obslužné prvky jsou uspořádány tak, že je lze pohodlně ovládat každou rukou bez nutnosti přehmatávání.
Kromě toho vozíky LTX 50 umožňují přesné a lehce ovladatelné elektrické řízení s funkcí automatické nulové polohy zajišťující bezpečné a stálé udržování jízdní stopy. Zvýšený pracovní komfort představuje také plošina řidiče s pneumatickým tlumením, která je dodávána na přání, a volitelné sklopné sedadlo s výškově přestavitelným opěradlem. LTX 50 mají baterie s velkou výdrží a jsou tak skutečným běžcem na dlouhé tratě.
Spolupráce trvá již osm let
Firma KIEKERT CS sází na automatizaci dlouhodobě a se společností STILL ČR spolupracuje již osm let. Nejen proto se STILL stal partnerem pro řešení i tohoto nelehkého úkolu navrhnout a uvést do praxe fungování automatizace dodávek v třísměnném provozu a mimořádně úzkých prostorách.
„Po celá desetiletí je naše jméno synonymem pro automobilovou technologii, která stanovuje standardy. Je pro nás důležitá přesnost a spolehlivost, věříme v automatizaci a robotizaci. Společnost STILL ČR splnila požadované zadání a díky tomu ušetříme finanční prostředky i personální kapacity.“
Petr Kuchyňa, generální ředitel, KIEKERT CS
Sdílejte článek
Zjistěte o nás a našich projektech více

Automatizace logistiky v praxi: Přednáška společnosti STILL ČR na VŠLG
10. 4. 2025
Pět klíčových trendů pro rok 2025 v logistice a skladování
10. 1. 2025
Autonomní vozíky – jaké je jejich využití ve skladu?
17. 12. 2024
Budoucnost logistiky a skladování v Česku: Nový výzkum spolku SKLAD odhaluje klíčové trendy
18. 11. 2024
STILL – lety prověřená automatizace od A do Z
5. 1. 2024
Hurá na automatizaci aneb jak se na ni připravit
14. 11. 2023
Co přinesl workshop Trendy v české logistice?
6. 10. 2023
Cílem uspořádání skladu je využít jeho potenciál naplno. Někdy je to velká výzva
10. 7. 2023
Budoucí trendy v klíčových oblastech interní logistiky
9. 6. 2023
Potkejte se s námi na letošním veletrhu LogiMAT 2023
17. 4. 2023
Kam směřují logistika a skladování v České republice? SKLAD přináší unikátní výzkum
31. 10. 2022
Jak předcházet nehodám manipulační techniky
8. 8. 2022
Chcete automatizovat? Plánujte několik let dopředu
22. 6. 2022
Přepravní systémy bez řidiče pro širokou veřejnost
15. 6. 2022
Může nás rok 2022 v logistice ještě něčím překvapit?
12. 1. 2022
Automatizace jako často skloňované téma v logistice
8. 11. 2021
Všichni automatizují, my budeme také! Je ale automatizace skutečně vhodná pro každého?
9. 9. 2021
Energetické systémy pro hospodárnou a trvale udržitelnou intralogistiku
6. 9. 2021
STILL smart řešení pro vychystávání
29. 6. 2021
Automatizační projekty chtějí zákazníci hned, bez ohledu na kapacity dodavatelů
15. 4. 2021
Nový webinář STILL o AGV systémech právě ke zhlédnutí
8. 4. 2021
Webinář STILL: Automatizace procesů pomocí vozíků AGV
15. 3. 2021
Jaký bude rok 2021 z pohledu automatizace a digitalizace?
28. 1. 2021